Miért jobb a vásárlók számára online rendelni?

Sok kérdés, pro és kontra érvekkel találkozhat az ember az online vásárlással kapcsolatban. Sokan próbálják lebeszélni az embereket a webes rendelésről, sokan vannak azok is, akik ennek ellenkezőjét teszik.

Oszlassuk el a kételyeket és nézzük a tényeket!

Az online értékesítésnek ma már kiforrott és részletes EU-s, illetve hazai szabályozása van, amit a tisztességes webáruházak igyekeznek is maradéktalanul betartani, sőt inkább többet nyújtani, mint amit a törvény előír. Becsületes webboltok egész sorával, sőt meggyőződésem, hogy 99%-ban jogkövető webáruházakkal találkozhatunk ma hazánkban. Kis családi vállalkozásoktól a nagyobb vállalatokig, sokan dolgoznak tisztességesen az ügyfelek maximális és korrekt kiszolgálásán, megfelelő ügyfélszolgálati és panaszkezelési hozzállással, úgy, hogy élménnyé tegyék a webes vásárlást. Éppen ezért azt gondolom, hogy semmi ok félelemre a webes rendelések kapcsán, inkább vásárlóként meg kell tanulni figyelni néhány dolgora és rutinszerűen alkalmazni:

  • mindig ellenőrizd, hogy ki üzemelteti a webáruházat: cégnév, adószám, elérhetőség. Ha ezeket az üzemeltető feltüntette, akkor vállalja a nevét egyrészt (és most a törvényi előírásokat nem részletezem), másrészt, láthatjuk, hogy magyar vállalkozásról van-e szó, így dönthetünk, hogy tovább nézelődünk-e a boltban, és szeretnénk-e itt vásárolni, ha valami megtetszik,
  • tudnod kell, hogy a mai érvényes szabályozás szerint 14 napod van a csomag átvételétől számítva gyakorolni az elállás jogát, azaz elállhatsz a vásárlástól, visszaküldheted a terméket (ez a vásárló költsége!), és bolt pedig visszaküldi Neked a vásárlás értékét és ha ott fizettél szállítási díjat, akkor azt is,
  • ha nincs bizalmad a webes bankkártyás fizetésben (ez szíved joga), akkor válassz utánvétes fizetési módot, ma már szerintem szinte minden webboltnál elérhető, így akkor fizetsz, ha megérkezik hozzád a csomag,
  • ha valami oknál fogva nem vagy elégedett a kiszállított termékkel, akkor észrevételedet jelezd az eladó részére (nagyon kérlek kultúrált módon, mert a másik oldalon is emberek dolgoznak!), és várj türelemmel a válaszra 2-3 napon belül általában válaszolnak, de legtöbbször ennél sokkal, de sokkal hamarabb és biztosan lesz megoldás a problémádra. Az is előfordulhat, hogy egy automata választ azonnal kapsz, amiben leírják, hogy mikorra várhatod az érdemi választ a leveledre.
  • mindig olvasd el a termékek leírását, ha mégsem kapsz választ minden felmerülő kérdésedre a leírásban, akkor előbb kérdezz, utána rendelj: így elkerülheted a kellemelenséget és a csalódást is.

Van még egy szerintem rendkívül hasznos előnye az online vásárlásnak: mindig látod, hogy mi van a kosaradban és az pontosan mennyibe kerül, így el tudod dönteni, hogy költhetsz-e ennyi pénzt van sem, pontosan mire költöd és azok a termékek tényleg szükségesek-e számodra. Ezzel az odafigyeléssel elkerülheted a túlköltekezést és a fölösleges költést is. Ezt a bolti vásárlásnál nehéz megtenni, és őszintén, ott csak pakolod a kosarad és a pénztárnál szembesül vele, hogy mennyit is kell fizetned, amikor már kellemetlen azt mondani, hogy “ezt mégsem kérem”.

 

Ezzel szemben, ha boltban vásárolunk nem áll rendelkezésünkre a 14 napos elállási jog, inkább csak kereskedőre van bízva, hogy ad-e valamilyen módon lehetőséget erre. Időbe kerül elmenni a boltba és sokszor pénzbe is, majd cipekedhetsz haza a nehéz pakkokkal. A termékek leírását sokszor apró betűs kis cetliken találod és télikabátban a boltban ácsorogva olvasni a miniatűr betűket, nem túl kellemes időtöltés. Az árak összehasonlítása is nehézkesebb, mint online rendelés esetén.

 

 

 

Post Author: Kikapcs.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.